Kiek kainuoja atsargų valdymo programinė įranga?

Kiek kainuoja. Atsargų valdymo sistema, kaip ir bet kuri kita IT sistema įmonei reiškia gan didelę investiciją. Ir dėl tos priežasties atsargų valdymo sistema nueina į antrą planą, kadangi bandoma ieškoti vienos universlios sistemos, kuri padėtų tiek su apskaita, sandėlių valdymu ir su atsargų valdymu. Tai viena iš klaidų, kadangi atsargų valdymo sistema turi specifines funkcijas, reikalingas būtent atsargų valdymui. Šiame straipsnyje aptarsime, kas įeina į atsargų valdymo programos kainą ir  galėtumėte realiai suplanuoti biudžetą.

Kiek kainuoja

Kiek kainuoja programinė įranga atsargų valdymui

Darbo vietos licencija ir vartotojų skaičius

Tai yra įprasta IT sistemų vystytojų praktika – mokestis už prieigą. Tai gali būti mokestis už vartotoją arba už funkcijų rinkinį. Jei mokate už vartotoją, kaina auga kartu su darbuotojų skaičiumi. Atlikome rinkos tyrimą atsargų valdymo sistemų srityje ir galime pateikti apytiksles kainas, t.y. vidutiniškai apie 175 EUR už vartotoją per mėnesį mažoms ir vid. įmonėms.

Šiuo metu itin populiarios debesijos paslaugos, kurios leidžia atpiginti sprendimus ir leisti naudotis sistemomis patrauklesnėmis kainomis. IT sistemų vystytojai suteikia nuotolinę prieigą prie programos, kuri yra debesyje. Tai reiškia, jog programinės įrangos nereikia diegti vartotojo darbo vietoje. Dalis kompanijų atsisako tokio sprendimo dėl saugumo sumetimų, visgi vystantis šiuolaikinėms technologijoms, šis spendimas yra pakankamai saugus ir naudingas mažiems verslams.

Dažniausi kainodaros modeliai

Tikriausiai ne kartą esatę susidurę su paslaugų pasiūlymų planais, dažniausi jų yra šie:

  • Prenumerata — mėnesinis arba metinis mokestis. Dažnai mokestis taikomas už vartotoją, arba vartotojų skaičių. Brangiausi planai taikomi organizacijai neribojant skaičiaus.
  • Vienkartinė licencija — vienkartinis mokestis už programinę įrangą. Dažnai derinamas su metinėmis palaikymo įmokomis.
  • Freemium — nemokamas planas su apribojimais. Pradedate mokėti, kai jums reikia papildomų funkcijų.

Atlikta analizė rodo, jog daugelį programų galite išbandyti nemokamai ribotą laiką arba nedideliam skaičiui prekių ar vartotojų. Mokami planai prasideda nuo 100 – 150 Eur per mėn. Žinoma, papildomos funkcijos ar didesni planai kainuoja daugiau, jei reikia daugiau sandėlių, užsakymų ar vartotojų skaičiaus.

Integracijos ir techninis sudėtingumas – Kiek kainuoja

Integracija yra vienas didžiausių veiksnių, kuri daro įtaką programos kainos dydžiui. Sistemos sujungimas su apskaita, e. prekybos platformomis, skeneriais ar individualiai pritaikytais sprendimais, reikalauja papildomų investicijų. Jei integracija standartinė (iš anksto paruošti jungikliai, API), ji yra pigesnė. Jei reikalingi individualūs API ar plataus masto duomenų migracija, kaina atitinkamai auga. Dažnai programų vystytojai būna paruošę pagrindines API jungtis su populiariausiomis platformomis (Shopify, Woocommerce, Amazon ir kt.), vis tik neretai tokios integracijos kaina nėra įtraukta į pigiausius planus. Taigi renkantis atsargų valdymo sistemą reikėtų atkreipti dėmesį į siūlomas jungtis bei jų papildomą kainą.

Funkcionalumo lygiai — kuo daugiau tuo brangiau

Rinkoje esančios programos neatsiriboja vien tik atsargų valdymo funkcija, ir jose egzistuoja daugybė kitų funkcijų, kurios reikalingos apskaitai ar sandėlio valdymui. Taigi kuo didesnis funkcijų pasirinkimas, tuo kaina yra atitinkamai brangesnė. Dažniausiai matomi papildomi funkcionalumai:

  • sandėlių valdymas;
  • užsakymų serijų / partijų sekimas;
  • automatinis užsakymų formavimas;
  • dinaminiai buferiai;
  • išsamios analizės
  • RFID arba pramoninės įrangos palaikymas.

Kiekvienas toks pažangus modulis ar funkcija reikalauja vystymo, testavimo ir reguliarių atnaujinimų.

Diegimas, mokymai ir palaikymas

Licencija — tai tik viena dalis. Svarbūs ir diegimo darbai, duomenų migracija, darbuotojų mokymai bei techninis palaikymas. Tai labai svarbu įvertinti prieš priimant sprendimą, nes mažesnė licencijos kaina nebūtų reikš mažesnius įkainius vėliau. Mokymai ir palaikymas turi didelę įtaką darbui su pasirinktu įrankiu, taigi įsitikinkite, kad  programos vystytojai siūlo šias paslaugas. Ir įtraukite į savikainą diegimo, apmokymo išlaidas ir bent kelis mėnesius aktyvaus tiekėjo palaikymo.

Sistemos atnešamas ROI

Mes visada siūlome žiūrėti į programinę įrangą kaip į investiciją, kuri turi duoti gražą (ROI). Tinkama sistema sumažina jūsų darbo ar sandėliavimo kaštus. Ji mažina darbo sąnaudas. Mažina prekių trūkumus ir prarastų dėl to pajamų kiekį. Ji pagreitina procesus.

Tačiau neteisingas pasirinkimas arba nepakankamai finansuojamas diegimas gali atnešti nepakankamą grąžą. Taigi patarimas – nepirkite pigiausios licencijos, nepatikrinę reikalingo funkcionalumo, integracijos ir palaikymo reikalavimų.

Kaip pamatuoti ROI?

Ne visada galite pamatuoti viską, t.y. greitesnius procesus, geresnių klientų poreikių tenkinimą ir pan. Vistik kai kuriuos rodiklius verta sekti, pavyzdžiui: prarastų pardavimų sumažėjimas, perteklinių atsargų sumažėjimas, padidėjęs atsargų apyvartumas, išaugę pardavimų, mažesnės sandėliavimo išlaidos.

Atsargų valdymo kaina – įkandamas sprendimas mažiems verslams – Kiek kainuoja

Kaip ir aptarėme straipsnyje, šiuo metu rinkoje yra patrauklių pasiūlymų net ir mažiems verslams, naudojant prenumeratos būdą. Svarbu atsirinkti sau tinkamą įrankį ir jo funkcionalumą. Jei norite profesionalaus atsargų valdymo sprendimo, tuomet vertėtų rinktis iš specializuotų atsargų valdymo programų, kadangi “all-in-one” modeliai gali neatnešti laukiamo ROI, ypač atsargų valdymo srityje. Per 12 mėnesių galima transformuoti užsakymų valdymą.

SEO straipsnių talpinimas